Komentáře

Titulek: Z Deblína do Bítýšky Vložil: Dáša Datum: 02.06.2018

Dnešní výlet byl pro mne naprosto pohodový a přínosný. Je pravda, že některým přišel náročný. Proto chci všechny nováčky upozornit, že víkendovky bývají těžší. A platí to i pro pobyt v Uherském Hradišti. Nejezdí tam mnoho autobusů a budeme se nimi vozit i zpátky, je potřeba dojít včas. Převýšení bude větší a výlety delší. I téměř padlí musí dojít. Proto prosím zvažte svoje síly. Platí to především pro ty, co s námi na pobytu ještě nebyli. Ostatní se bát nemusí, bude to jako obvykle.
Dnes jsme vyrazili z Deblína, východiska neobvyklého a bylo to krásné. Výhledy na okolní kopečky, větřík nás ochlazoval, včerejší bouřka sice krajinou protekla, ale minimálně zvlhčila vzduch, paráda. Místy pravda byl trošku zhoršený terén od vymletých koryt, ale to patří k výletu. Na závěr jsme se rozdělili, někdo do hospůdky, někdo do klidnější cukrárny a spěchající rovnou domů. Z mého pohledu: vydařený výlet.

Titulek: Černá Hora Vložil: Dáša Datum: 22.05.2018

Od Vlastíka
Na výletě minulou sobotu (19.05.2018) jsme byli 2 (slovy dva) - Iveta z Moravan a já. Prošli jsme zatím pro mě neznámou trasou z Černé Hory do Blanska přes lesnatý hřeben Jedle. Hned po začátku jsme ztratili značku a zbyla nám jen mapa a orientační znalosti, GPS-ky nemaje. Značku jsme nakonec našli a kupodivu malá zacházka asi 600 m byla docela pěkná. Cesta je převážně zpevněná, vede na vrcholu hřebene a sem tam nějaký výhled a u vrcholu kopce Jedle stojí vedle cesty skutečně obrovská jedle. Nakonec jsme dobře zvolili trasu přes Hořice, protože jen co jsme zašli do restaurace penzionu U strakatého koně na okraji Hořic, tak se spustil liják, opakovaně. Pak se to ale uklidnilo a dorazili jsme na zastávku Blansko-město a vlakem jeli do Brna. Vlastik

Titulek: Velká Haná Vložil: Dáša Datum: 13.05.2018

Sešlo se nás osm a mezi nimi opět tři noví.Bylo dost teplo i když zrovna včera nastoupili Tři zmrzlí, bylo Pankráce. Většinu výletu jsme se však těšili ze stínu krásného lesa. Jen občas jsme prošli rozkvetlou loukou a vděčně přivítali krásu květů a výhledy do krajiny. I když byla trasa silničková, nebylo tu moc cyklistů, Spíš nás předbíhali keškaři. Téměř v běhu zdolali kopee, kam se nám nechtělo Byla tam jen příliš zřícená zřícenina a keška. Inu hra je hra. Závěr v restauraci u Benešů neměl chybu. Domácí výborná pizza, smažené tvarůžky a kafíčko k němuž v ceně naservírovali čerstvě upečenou buchtičku s tvarohem a ovocem. Hospůdka přitom vypadala naprosto nenápadně. Nadšená jsem byla i ze záchodu, rezidence s oknem, velkým zrcadlem a množstvím kytiček. Za mně: dobrý!!!

Titulek: Ještě Sázava Vložil: Dáša Datum: 12.05.2018

Opět nikdo nic nepřidal. Tak ještě pár postřehů. Rataje byly zvláštní. V městysu byla spousta krásných a často opuštěných vil po židech, kteří byli vyvražděni za války. Náměstí bylo takřka opuštěné, jen staré nápisy - jako Záložna - ukazovaly na život před mnoha lety. Když jsme však procházeli - zároveň s průvodem čarodějnic - viděli jsme jak jsou veliké. Rozrůstaly se spíše plošně. Přitom však terén je velmi členitý. Sázava tvoří veliký meandr, navíc jsou tu skály, kterou musíte zdolat pokud dojedete vlakem. Jsou tu tři tratě s jedním mostem, čtyři zastávky, žádná hospoda ani jeden silniční most a jeden obchod úplně na okraji. Od jedné zastávky k druhé je po trati díky neskutečným kličkám 5 km. Je tu však i hrad Pirkenštejn, zámek a bývala tu i synagoga. Tedy kdysi rušný život, neboť na panských pozemcích se od 13. stol. vyrábělo sklo. Sklo z ČR téměř zmizelo, doufejme, že nezmizí i Rataje. Naštěstí jsem se dočetla, že tu dosud žije skoro 600 obyvatel s průměrným věkem 40 let.

Titulek: Sázava Vložil: Dáša Datum: 07.05.2018

Máme za sebou první letošní víkendovku. Bylo krásně, možná až příliš teplo. Výlety však naštěstí nenyly dlouhé a vždycky s nějakým zpestřením.
V sobotu jsme vláčkem dojely do Zruče, prohlídly zámeckou zahradu a vyrazily k rozhledně. Podařilo se mi docela slušně ztrácet díky mobilu orientaci, neboť mapy v mobilu se točí vždy dopředu a světové strany jsou mu fuk. No nevadí sice jsme trochu ztrácely cestu, ale rozhlednu jsme neminuly a do Kácova, kde jsme měly objednanou prohlídku pivovaru jsme došly včas. Takže dobrý a já se vrátím raději zase k mapě.
V neděli jsme vyšly do Českého Šternberku, byly na prohlídce hradu a opět pěšky jsme se vrátily do Ratají. Večer jsme se přidaly k místnímu průvodu čarodějnic. Ty veliké ohně asi moc neprožívám. Připadá mi zbytečně složité z jedné strany hasit a z druhé pálit. Mně by stačil menší oheň, ostatně dřív se přes ně skákalo.
Ve třetí výletní den jsme šly do Sázavy. Část šla na vyhlídku a větší skupina na prohlídku sázavského kláštera. Myslím, že jsme si den náležitě užily.
Na poslední krátký výlet jsme kousek popojely vláčkem a zpět jsme se vracely pěšky. Cestou jsme potkaly prvomájový průvod. Hezky načasováno. Asi nejvíc jsem ocenila vozík s tlampačem.
Doufám, že stručný popis vyhecuje někoho natolik, aby moji zprávu z víkendovky doplnil svými postřehy.

Titulek: Křtiny-Habrůvka-Wiehlovo údolí-Habrůvka-Křtiny Vložil: Zdena Datum: 29.04.2018

Část Šlapeta je s Dášenkou na Sázavě,přesto to Vlastika neodradilo od nachystání výletu a sešlo se nás třináct.Dlouho jsem se skupinou nešla a tak jsem byla udivena spoustou nových tváří.Ač všichni vypadali adaptovaně,překvapením jsem nevycházela z údivu,neb některé dnes byly prvně.
Svědomitě připravená vycházka nás vedla pohodlnými pěšinami i asfaltovými cestami lemovanými svěží zelení i kvetoucími stromy,hlavně třešněmi.Pro mne byly největšími oko uchvacujícími zážitky červený javor a červený buk zářící v něžné zeleni zalité sluncem.Neznačené,málo používané cesty zasypané listím,které nestihlo zetlít i Habrůvecká tůń svědčí o nedostatku sněhu i jarní vody.
Nepřetržité štěbetání bylo přerušováno výklady u památníků zbudovanými roku 1898 na připomínku 40ti letého panování knížete Jana II. z Lichtenštejna.Najít samotné památníky stojí mnohdy velké úsilí,ale nám byly naservírované přímo pod nos.
Když jsme se vrátili do Křtin,mažoretky byly pryč,ale hrající dechovka a několik stánků svědčilo o tom,že hasičská pout´stále ještě neskončila.Rozdělili jsme se-část šla na autobus,který za 10 minut odjížděl a druhá část?No přece doplnit minerály!

Titulek: Re: Křtiny-Habrůvka-Wiehlovo údolí-Habrůvka-Křtiny Vložil: Jitka K Datum: 24.05.2018

Děkuji za krásnou vycházku a pohodovou atmosféru Vlastíkovi, vše krásně plynulo v příjemném tempu. Nejsilnější zážitek byl nádherný na červený buk uprostřed svěží zelené paseky .Byl pro mně tak inspirativní, že jsem si ho musela doma ještě nakreslit
Po návratu do Křtin jsme šly 3 z nás do ticha basiliky, v rozjímací atmosféře nás při východu probrala z tlampačů Internacionála a Bud práci čest, následovala dechovka, REM. Inu, hasičská pouť.

Titulek: Z Lukovan do Rosic Vložil: Eva Datum: 22.04.2018

Tentokrát se nás sešlo 7 osob. Krajina zvlněná, všechno kvetlo, od bylinek a lesních kvítek po stromy- trnky, třešně.... Nádhera ! Zase se to Dáši moc povedlo ! Kolem oběda dost vedro, ale zase se nám podařilo schovat do lesa a obory . V Rosicích jsme to zakončili pivem a někteří výborným jídlem nebo zmrzlinou. Dáši, děkujeme.

Titulek: Medvědí česnek v údolí Říčky Vložil: Dáša Datum: 14.04.2018

Začátek byl trošku dramatický, neboť jsme se zprčili a odjeli jiným spojem než bylo domluveno a ujeli tak Míle, která jediná jela už ze Židenic. Musela za námi o chvíli později dojet. Už Ti ti to Mílo neudělám!!! Ale asi nám bylo odpuštěno, protože za krásného dne, v jarní kvetoucí přírodě to snad ani není jinak možné. Jana se osvědčila jako dílčí vůdce a provedla nás přes skály nad údolím. Bylo tam nádherně, kytičky, česnek, smrže - první jarní úlovek hub, vyhlídka a klikatící se stezka mezi pučící zelení. Takhle vypadá podle mě správné jaro. Celý výlet jsme spokojeně zakončily v restauraci Na kovárně - já opět s lokšemi a kafíčkem. Mňam!

Titulek: Do Dolních Kounic Vložil: Dáša Datum: 31.03.2018

Myslím, že na tento výlet budeme rádi vzpomínat. Byl sice krátký, ale vyplněný mnoha atrakcemi. Začaly jsme v Moravských Bránicích. Vyšlapaly jsme na kopec přímo nad ně. Je tu maličká PP Žebětín s výhledem do okolí a s několika druhy vzácných rostlin a hmyzu. Dnes tu kvetly koniklece, po cestě nás místy provázely sněženky. Dál jsme pokračovaly vinicemi s výhledy do krajiny, sestoupily jsme do Kounic a pokračovaly opět do vršku ke Kapli sv. Antonína. A znovu krásný výhled na Kounice , řeku Jihlavu, zříceninu kláštera a několik kostelů. Za kaplí jsme našly útočiště před větrem, nasvačily se a vydaly za dalšími památkami dolů do Kounic. Těšily jsme se na prohlídku kláštera ( kdo tu už byl, šel do synagogy). Na závěr ještě chvilka v cukrárně, pak už jen odjezd do Brna. Moc vydařený výlet. A do synagogy se chci ještě podívat!!!